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Nicolai Myaskovsky - Cello Concerto. in C minor, Op. 66

Bawoo 2016. 2. 3. 12:45

Nikolai Myaskovsky

 

 

(Russian: Никола́й Я́ковлевич Мяско́вский; 20 April [O.S. 8 April] 1881 – 8 August 1950) was a Russian and Soviet composer. He is sometimes referred to as the "Father of the Soviet Symphony". Myaskovsky was awarded the Stalin Prize five times, more than any other composer.

 

Cello Concerto in C minor, Op. 66


Nikolai Myaskovsky composed his Cello Concerto in C minor, Op. 66, during the years 1944–45.

It ranks among the few works of the composer that is to be found most frequently in concert or

on recordings.

 

The concerto is in two movements:

  1. Lento ma non troppo – Andante – Tempo I
  2. Allegro vivace – Piu marcato – Meno mosso – Tempo I

The total duration of the concerto amounts to about 25 minutes. The piece is among the late works of the composer, and among its melodies appear Russian folk songs.

The concerto was written for Sviatoslav Knushevitsky, one of Myaskovsky's great champions, who premiered it in Moscow on 17 March 1945.[1] The first recording, however, was made by Mstislav Rostropovich in 1956[[영어위키]

I. Lento ma non troppo 0:00
II. Allegro vivace 10:05

Mstislav Rostropovich
Moscow Philharmonic Orchestra
Kirill Kondrashin
Live recording, Moscow, 27.XII.1972

 

Myaskovsky's only cello concerto was written over the last three months of 1944 and dedicated to cellist Svyatoslav Knushevitsky. Despite being denounced, in 1948, along with fellow composers Prokofiev, Khachaturian, and Shostakovich, among others, for their "formalism" and "cosmopolitanism" over the previous decade and earlier, Myaskovsky was viewed quite favorably by the Soviet government and, as was the case with his Symphony No. 21 (1940), his Cello Concerto won the Stalin Prize.[유튜브]

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러시아 작곡가·교육가. P.I. 차이코프스키의 전통위에 새로운 교향곡을 창조하려 했던 작곡가로 알려져 있다.
페테르스부르크(지금의 상트페테르부르크) 음악원에서 공부했으며, 제1차세계대전에 종군했다.
1921년모스크바음악원 작곡과 교수가 되어 죽을 때까지 재직했다. 혁명정신을 나타낸 《교향곡 제6번(1923)》, 10월 혁명 15주년 기념을 위한 《교향곡 제12번 콜호스(1932)》, 구조성과 서정적 가요성을 융합시킨 <교향곡 제21번 교향적 환상(1940)》, 카프카스지방 민요연구의 결실인 《교향곡 제23번(1941)》
《첼로 협주곡(1944)》 등을 발표했다. 1946년에 <인민예술가> 칭호를 받았다. 1948년 지다노프가
형식주의를 비판하였지만, 최후의 《교향곡 제27번(1949)》에서 깊은 서정과 웅장함을 선율에 담아내었다.
그 밖에 실내악·피아노곡·합창곡·가곡 등이 있다. [야후 백과]
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27편이나 되는 교향곡을 썼다. 하이든이나 모차르트 시대와 달리 현대의 교향곡을 27편이나 작곡한
점만으로도 그는 20세기의 교향곡 작가로서 주목할 만한 사람이다. 따라서 그의 교향곡의 발전과정은,
러시아 음악으로부터 구소련 음악으로 가는 이정표를 보여주는 뜻으로도 매우 중요하다. 그는 1881년
4월 20일에 태어나, 1950년 8월 8일 모스크바에서 사망하였다. 니제고로드 및 상트페테르부르크
육군유년학교에서 배우고(1893-1899), 상트페테르부르크 육군기술학교를 1902년에 마쳤다.

그러나 음악에 흥미를 계속 가지고 1906년 상트페테르부르크 음악원에 입학하기 전에는 글리에르와
이반 크루이쟈노프스키(림스키코르사코프의 제자, 1867-1924)에게 작곡하는 것을 배우고, 1911년에
음악원을 졸업하였다(리야도프의 작곡과와 림스키코르사코프의 관현악법과). 제1차 세계대전중에는
군대에 있었다. 1918년부터 모스크바에서 살았으며, 1921년 이후 모스크바 음악원에서 작곡을 가르쳐,
그 문하에서 카발렙스키, 하차투리안, 셰바린 등 많은 작곡가를 배출하였다.

그의 작품은 가극과 발레를 제외하고는 각종 기악곡에 걸쳐 매우 많다. 교향곡은 <제1>(1908)을 비롯해서
<제5>(1918)는 서정적이고, <제6>(1921-1923)은 합창이 붙은 것으로 매우 격정적이며, <제19>(1939)에서는 교향곡 장르를 대중에게 친근케 하기 위하여 취주악을 사용하는 등 변화에 찬 과정을 거쳐 교향곡 탐구의 길을 계속하였다.  <제27교향곡>(1950)을 최후의 최고봉으로 하고 세상을 떠났다. 현악 4중주곡은 13곡, 피아노 소나타는 9곡, 그 합창과 관현악을 위한 성악곡 등이 있다.[위키백과]

 

[영문 프로필 자료 보기 - Nikolai Myaskovsky ]