♣ 음악 감상실 ♣/- 3중주(TRIO)

Ermanno Wolf-Ferrari - Piano Trio 모음[1, 2번]

Bawoo 2021. 7. 10. 22:03

 

Ermanno Wolf-Ferrari

Ermanno Wolf-Ferrari (born Ermanno Wolf) (January 12, 1876 – January 21, 1948) was an Italian composer and teacher. He is best known for his comic operas such as Il segreto di Susanna (1909). A number of his works were based on plays by Carlo Goldoni, including Le donne curiose (1903), I quatro rusteghi (1906) and Il campiello (1936).(January 12, 1876 – January 21, 1948)  Italian composer and teacher[에르만노 볼프-페라리(이탈리아어: Ermanno Wolf-Ferrari, 1876년 1월 12일 - 1948년 1월 21일)는 이탈리아의 작곡가이다.

아버지는 독일 사람, 어머니는 이탈리아 사람이다. 화가였던 아버지의 뜻에 따라 미술을 배웠으나 음악에 흥미를 나타내 1893년 17세 때 독일에 유학하여 작곡을 배웠다. 1899년 고향인 베네치아로 돌아와 작곡활 동을 시작했다. 1900년 24세 때 최초의 오페라가 베네치아에서 상연되었고 이후 오페라 작곡가의 길을 걷게 되었다. 그는 오페라 부파의 작곡을 특기로 했으나 오늘날에는 베리스모 오페라 작풍을 지닌 유일한 비극 오페라 <성모의 보석>(1911)이 도리어 유명하다. 이 오페라의 유명한 <간주곡>은 독특한 정서와 애감(哀感)을 가지며 마음에 스며드는 풍정(風情)이 있다. [위키백과]

 

모음[1, 2번]-

00:00:00 Piano Trio No. 1 in D Major, Op. 5: I. Allegro molto moderato 00:13:15 Piano Trio No. 1 in D Major, Op. 5: II. Presto, vivace, tempo I 00:19:47 Piano Trio No. 1 in D Major, Op. 5: III. Larghetto 00:29:23 Piano Trio No. 1 in D Major, Op. 5: IV. Allegro vivace assai 00:39:27

 

Piano Trio No. 2 in F-Sharp Major, Op. 7: I. Sostenuto, agitato, tranquillo, più tranquillo, sostenuto, tempo del principio, Più mosso, largamente 00:56:31 Piano Trio No. 2 in F-Sharp Major, Op. 7: II. Largo 01:01:37 Piano Trio No. 2 in F-Sharp Major, Op. 7: III. Lievemente mosso, e tranquillo sempre

 

 

 

Piano Trio No. 1 in D Major, Op. 5 (1898)     

I. Allegro molto moderato
II. Presto
III. Larghetto
IV. Allegro assai vivace

 

Piano Trio No. 2 in F-Sharp Major, Op. 7(1900)    

I. Sostenuto - Agitato
II. Largo
III. Lievemente mosso, e tranquillo sempre

 

Both written early in his career, the trios share the inventiveness and communicative vibrancy of his better-known operas and symphonic works such as the wind concertos on another recent Brilliant Classics release (BC95875). The Op. 5 Trio shows off the confidence of Wolf-Ferrari with quirky juxtapositions of key and an abruptly offhand conclusion to the Scherzo, and a whimsical discursiveness of the Finale that might be described as the lovechild of Schubert and Fauré.