Self-portrait
(1738[1] – September 9, 1815)
was an Anglo-American painter, active in both colonial America and England. He was probably born in Boston, Massachusetts, to Richard and Mary Singleton Copley, both Anglo-Irish. After becoming well-established as a portrait painter of the wealthy in colonial New England,[2][3] he moved to London in 1774, never returning to America. In London, he met considerable success as a portraitist for the next two decades, and also painted a number of large history paintings, which were innovative in their readiness to depict modern subjects and modern dress. His later years were less successful, and he died heavily in debt.
주로 인물 초상과 역사적 주제를 다루었으며 식민지시대 미국의 가장 뛰어난 예술가로 널리 인정받고 있다. 그는 식민지시대에 번성한 초상화 유파에 들어가 초상화를 개발했고 초상화가로서 가장 뛰어난 재능을 보였다. 그가 보스턴에서 그린 초상화들은 뉴잉글랜드 지방의 인물과 주위 환경에 대한 그의 깊은 이해를 보여주며, 인물의 실체감과 솔직함을 강하게 전달한다.
코플리는 초상화가이자 판화가인 의붓 아버지 피터 펠럼에게 일찍이 미술에 대한 지식과 직업 의식을 배웠다. 그는 영국의 화가 조지프 블랙번에서 유래한 로코코 초상화 양식에 당시 미국의 어떤 화가도 따라갈 수 없는 솜씨와 독특한 상상력을 접목시켰다. 코플리는 초상화에서 로코코 양식의 무대장치를 충분히 활용했는데, 이렇게 주인공을 일상생활과 밀접한 기물과 함께 그리는 'portrait d'apparat'는 18세기 미국 회화에서는 찾아볼 수 없는 생생함과 날카로움을 그의 작품에 부여해주었다.
코플리는 보스턴의 부르주아들로부터 꾸준히 그림 주문을 받았지만, 촌스러운 뉴잉글랜드의 기준보다 더 엄격한 기준으로 자신의 재능을 시험해보고 싶었다. 그래서 1766년 런던 예술가 협회에서 〈소년과 다람쥐 Boy with a Squirrel〉라는 작품을 전시했다. 이 작품은 조슈아 레이놀즈 경과 벤저민 웨스트의 격찬을 받았다. 이 두 사람은 그에게 영국으로 오라고 권했고, 코플리는 1774년 영국으로 건너가 1779년 왕립 아카데미의 회원으로 선출되었다.
유럽에서 코플리는 초상화의 테두리를 벗어나 좀더 높이 평가받는 역사화 분야에서도 성공하고 싶어했다. 최초의 중요한 작품 〈웟슨과 상어 Watson and the Shark〉(1778, 미국 워싱턴 D. C. 국립미술관)에서 코플리는 자연에 대한 인간의 투쟁을 주제로 다루었는데, 이것은 19세기 낭만주의 미술의 중요한 주제 가운데 하나가 되었다. 그가 영국에서 그린 그림은 점차 세련되며 자의식을 보이지만 보스턴 시절에 그린 초상화에서 볼 수 있었던 비범한 생명력과 투철한 사실주의는 차츰 사라졌다. [다음백과]
Portrait of Ann Fairchild Bowler (1758)
Mars, Venus and Vulcan (1754) (Kalamazoo Institute of Arts)
Statue of Copley in Copley Square, Boston, Massachusetts.
A Boy with a Flying Squirrel (Henry Pelham) (1765)
The Fountaine Family (1776)
Thomas Gage (1768)
Myles Cooper (1768)
Portrait of Richard Heber (1782)
The Defeat of the Floating Batteries [포대]at Gibraltar, September 1782 (c. 1783) is one of Britain's largest oil paintings; it depicts the defeat of the floating batteries at Gibraltar during the Great Siege of Gibraltar. The Governor of Gibraltar, General George Augustus Eliott, is on horseback pointing to the rescue of the defeated Spanish sailors by the British.
Mr. and Mrs. Ralph Izard, Americans in Rome (1775)
Watson and the Shark (1778) depicts the rescue of Brook Watson from a shark attack in Havana, Cuba.
The Death of the Earl of Chatham (1779–81), a key work in establishing Copley's reputation as a history painter.
The Death of Major Peirson, in the 1781 Battle of Jersey (1783)
Hugh Montgomerie, 12th Earl of Eglinton (1780)
John, Second Viscount Dudley and Ward (before 1788)
Henry Laurens (1782) (National Portrait Gallery, Washington)
존 싱글턴 코플리[John Singleton Copley]12014.03.30
1763 Mrs. John Scoally, 1763 Mrs. Nathaniel Allen, 1763 존 싱글턴 코플리[John Singleton Copley, 1738.7.3 ~ 1815.9.9] 1738년 미국 메사추세츠주(州) 보스턴...
blog.naver.com/cacamus/90193100754 cacamus's art space
'♣ 미술(美術) 마당 ♣ > - 화가[畵家]' 카테고리의 다른 글
[프랑스]Louis-Léopold Boilly[루이 부알리] (0) | 2021.04.15 |
---|---|
[프랑스] Alphonse de Neuville (0) | 2021.03.28 |
[베네수엘라]아르투로 미첼레나(Arturo Michelena) (0) | 2021.01.23 |
[오스트리아]모차르트 초상을 그린 화가]Barbara Krafft (0) | 2021.01.10 |
[독일]Franz von Lenbach (0) | 2020.10.16 |