♣ 음악 감상실 ♣/[交響曲(Symphony)]

Charles Gounod: Symphony No.1, 2

Bawoo 2021. 5. 1. 21:27

[Gounod in 1860 soon after his greatest success, Faust]

Charles Gounod

 

Charles-François Gounod (/ɡuːˈnoʊ/; French: [ʃaʁl fʁɑ̃swa ɡuno]; 17 June 1818 – 18 October 1893), usually known as Charles Gounod, was a French composer. He wrote twelve operas, of which the most popular has always been Faust (1859); his Roméo et Juliette (1867) also remains in the international repertory. He composed a large amount of church music, many songs, and popular short pieces including his Ave Maria (an elaboration of a Bach piece), and Funeral March of a Marionette.

[1852년부터 작곡하기 시작하여, 1859년 3월 19일에 초연된 오페라 〈파우스트〉는 프랑스 오페라의 발전에 새로운 전환점이 되었다는 평을 듣고 있다.
아버지 프랑수아 구노는 어느 정도 명성을 얻은 화가였고, 어머니는 폭넓은 교양을 갖춘 유능한 피아니스트로 어린 구노에게 음악을 가르쳤다. 구노는 1835년까지 생루이 국립고등학교에서 교육을 받았으며, 철학으로 학위를 딴 뒤, 보헤미아의 작곡가 안톤 라이하에게 음악을 배우기 시작했다. 이

탈리아로 가서 이탈리아 르네상스 작곡가 조반니 다 팔레스트리나의 작품에 많은 관심을 쏟았고 깊은 영향을 받았다.
오라토리오〈구원〉·〈삶과 죽음〉은 1882년과 1885년 버밍엄 축제에서 연주되었으며, 1888년 프랑스 레지옹도뇌르 훈장을 받았다. 그의 선율은 종종 지나치게 감상적이기도 하지만 독창성이 뛰어나다. 구노의 〈아베 마리아〉는 작곡가로서 독창성, 여유, 표현상의 순박함을 보여주는데 그의 음악이 1920년대 신고전주의 음악가들에게 명성을 얻은 것은 바로 이 순박함 때문이었다.[다음백과 발췌]

 

Symphony No.1 in D Major

Orchestra della Svizzera Italiana, Oleg Caetani (conductor)

I. Allegro molto – 00:00

II. Allegretto moderato – 06:05

III. Scherzo: Non troppo presto – 11:06

IV. Finale: Adagio - Allegro vivace –17:56

 

Symphony No. 2 in E-flat major (1856)

I. Introduction et allegro agitato II. Larghetto III.Scherzo: Allegro molto IV. Finale: Allegro leggiero assai.

Performed by the Orchestra of St. John's conducted by John Lubbock.

 

[해설-영어위키에서 발췌]

The two symphonies, in D major and E-flat major, cannot be precisely dated. The first was completed at some time before 1855 and the second by 1856.[127] Like many other composers of the mid-19th-century Gounod found Beethoven's shadow daunting when contemplating the composition of a symphony, and there was even a feeling among the French musical public that composers could write operas or symphonies but not both.[127][128] The influence of Beethoven is apparent in Gounod's two symphonies, and the musical scholar Roger Nichols and the composer's biographer Gérard Condé also find a debt to Mendelssohn's Italian Symphony in the slow movement of the First.[127] Gounod's sometime pupil Bizet took the First as his model for his own Symphony in C (1855). Late in life Gounod started but did not complete a Third Symphony. A complete slow movement and much of a first movement survive.[107]