Friedrich Wilhelm Michael Kalkbrenner
(1785 – 1849 / 정조 9년-헌종 15년, 64세)
pianist, composer, piano teacher and piano manufacturer. German by birth, Kalkbrenner studied at the Paris Conservatoire starting at a young age and eventually settled in Paris, where he lived until his death in 1849. For these reasons, many historians refer to Kalkbrenner as being a French composer.(피아니스트, 작곡가, 피아노 선생, 피아노 제조업자. 독일 태생이지만 파리에서 공부하고 1849년 죽을 때까지 산 탓에 많은 역사가들로부터 프랑스 음악가로 간주되고 있다.)
< 작품 모음 >
piano concerto No. 1 in d minor op. 61
Movement 1 : Allegro maestoso
Movement 2 : Adagio di molto
Movement 3 : Rondo vivace
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Piano Concerto No. 2 in E minor, Op. 85
Mary Louise Boehm (1924-2002), piano
Amsterdam Philharmonic Orchestra / Ken Ichiro Kobayashi
00:00 1. Allegro maestoso
15:19 2. Adagio non troppo
22:38 3. Rondo - Allegretto grazioso
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Grand Quintetto in A Minor opus 81
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Grand Septuor in A Major opus 132
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Kalkbrenner는 Frederic Chopin, Sigismond Thalberg 그리고 Franz Liszt가 등장하기 전
영국과 프랑스를 비롯한 전 유럽에서 가장 유명한 음악가였다. 그의 라이벌이라할 수 있는 음악가는 유일하게 Johann Nepomuk Hummel 뿐 이었다. 그는 다수의 피아노를 위한 작품들(모두 200여곡 이상)과 피아노 협주곡, 그리고 오페라 작품들을 작곡한 다작가였다. Method of piano playing (1831) 이란 그의 저술이 출세지향적인 비르투오조들이 몰려들었던 파리에서 19세기 말까지 출판되었으며, 멀리 쿠바에서까지 피아노 지망생들을 가르치는 교재로 활용되었다. 그의 탁월한 피아노 제자로는 Marie Pleyel 과 Camille-Marie Stamaty가 있었으며, Stamaty 를 통해 그의 피아노에대한 방법론이 Louis Moreau Gottschalk 과 Camille Saint-Saens에까지 전해졌다. 또한 그는 기민한 사업수완으로 대단한 부자가되었던 드문 작곡가 가운데
한사람이었다.
쇼팽은 자신의 첫번 째 피아노 협주곡을 Kalkbrenner 에게 헌정하기도 하였다. Kalkbrenner 는 베토벤의 9개 교향곡을 솔로 피아노를 위한 작품으로 편곡하기도 했는데, 이는 리스트가 동일한 방식으로 편곡하기 수십년전의 일이었다.또 한 그는 19세기로부터 오늘날에 이르기까지 적용되고있는 양손으로 연주되는 길고 빠른 옥타브 패시지들을 자신의 피아노 텍스처 안에 처음 소개한 한사람이었다..
현대에 이르러 그의 이름은 상당부분 잊혀졌다. 그는 Mozart, Beethoven, Haydn 등의 작곡가가 사망한 후 남겨진 유일한 고전주의 작곡가임이 확실하며, 이러한 사실을 세상이 알게 하는데 주저하지 않았다. 비록 변변치 않은 태생적인 기원을 가졌으나 일생동안 귀족의 일원이 되기를 열망했으며, 런던과 파리의 상류사회의 인사들과 교분을 나누는 일에 탐닉했다.그는 언제나 거만하거나, 형식적이거나, 몹시도 정중한 것으로 묘사되었으며, 지적이며 사업수완이 극도로 기민한 사람으로 알려졌다..
그는 자신의 삶동안 많은 일화의 주인공이되었으며, 독일의 시인이었던 Heinrich Heine에의해 통렬하게 풍자되기도 하였다. 어떤 작곡가도 Kalkbrenner 만큼 자신의 삶동안 그렇게 많은 우화와 이야기들을 몰고다닌 이는 없을 것이다. 일견, 그의 많은 작품들이 모두 남아 전하는 것은 아니지만, 최근 몇몇 피아니스트들에 의해 몇몇 작품들의 연주가 시도되었다. 2005년 하이페리언 레이블을 통해 piano concertos (No. 1 and No. 4) 이 출반되었으며, 2012년 Piano Concerto No 2 & No 3가 출시되었다.
[번역 출처] 네이버 블로거- 레인트리
< 원문 >
At his peak, Kalkbrenner was considered to be the foremost pianist in France, England, and all of Europe for that matter. When Frédéric Chopin came to Paris, Kalkbrenner suggested that Chopin could benefit by studying in one of Kalkbrenner's schools. It was not until the late 1830s that Kalkbrenner's reputation was surpassed by the likes of Chopin, Sigismond Thalberg and Franz Liszt.[1] The only serious rival he had was Johann Nepomuk Hummel.
Kalkbrenner was a prolific composer of a multitude of piano works (altogether more than 200), piano concertos, and operas.
Author of a famous method of piano playing (1831) which was in print until the late 19th century, he ran in Paris what is sometimes called a factory for aspiring virtuosos[2] and taught scores of pupils from as far away as Cuba.
His best piano pupils were Marie Pleyel and Camille-Marie Stamaty. Through Stamaty Kalkbrenner’s piano method was passed on to Louis Moreau Gottschalk and Camille Saint-Saëns.
He was one of the few composers who through deft business deals became enormously rich. Chopin dedicated his first piano concerto to him. Kalkbrenner published transcriptions of Beethoven's nine symphonies for solo piano decades before Liszt did the same.[3] He was the first one to introduce long and rapid octave passages in both hands – today so familiar from 19th century piano music - into his piano texture.
(쇼팽-첫번째 피아노 협주곡을 칼크브레너에게 헌정.
베토벤의 피아노 협주곡을 피아노 독주곡으로 발간. 이는 리스트보다 20년 앞섰다.)
Today he is not so much remembered because of his music, but because of his alleged vanity.[4]
Kalkbrenner was convinced that, after the death of Mozart, Beethoven and Haydn, he was the only classical composer left, and he never hesitated to let the world know this.
Although of humble origins, he had a lifelong aspiration to be an aristocrat and delighted in rubbing shoulders with the nobility in London and Paris.[5] He is invariably described as a somewhat pompous, formal, overly polite, yet intelligent and business wise extremely shrewd man. He was the target of many anecdotes already during his own lifetime and bitingly satirized by the German poet Heinrich Heine.[6] There hardly is any other composer who lives on in so many anecdotes and stories as Kalkbrenner.
Virtually nothing of his huge output survived, although recently several pianists have taken some shorter works of his in their repertoire. A new recording[7] of two of his piano concertos (No. 1 and No. 4) was released in 2005, an older (and abridged) recording of the piano concerto No. 1 is still available. 2012 saw a new CD release of his second and third piano concertos.
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