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[이탈리아]Giovanni Battista Viotti

Bawoo 2015. 7. 14. 23:17

 

Giovanni Battista Viotti
Giovanni Battista Viotti.jpg
Background information
Born (1755-05-12)12 May 1755
Fontanetto Po, Savoia, Kingdom of Sardinia
Died 3 March 1824(1824-03-03) (aged 68)
London, England
Genres Classical
Occupation(s) Composer, violinist
Years active 1755–1824
Notable instruments
Violin
Telláki Stradivarius 1690
Sopkin-Viotti Stradivarius 1695
Jupiter Stradivarius 1700
Viotti Stradivarius 1704
Marie Hall Stradivarius 1709
Viotti Stradivarius 1709
Viotti Stradivarius 1712
Colossus Stradivarius 1716
Arnold Rosé-Viotti Stradivarius 1718
Dragonetti-Milanollo Stradivarius 1728
Parlow-Viotti Guarneri del Gesù 1735


Giovanni Battista Viotti (12 May 1755 – 3 March 1824) was an Italian violinist whose virtuosity

was famed and whose work as a composer featured a prominent violin and an appealing lyrical tunefulness. He was also a director of French and Italian opera companies in Paris and London.

 

Viotti was born at Fontanetto Po in the Kingdom of Sardinia (today in the province of Vercelli, Piedmont, Italy). For his musical talent, he was taken into the household of principe Alfonso dal Pozzo della Cisterna in Turin, where he received a musical education that prepared him to be a pupil of Gaetano Pugnani. He served at the Savoia court in Turin, 1773–80, then toured as a soloist, at first with Pugnani, before going to Paris alone, where he made his début at the Concert Spirituel, 17 March 1782.

 

After his wine business failed, he returned to Paris to work as director of the Académie Royale de Musique, from 1819 to 1821. He returned to London in November 1823 together with Margaret Chinnery and died in her presence on 3 March 1824.

 

In spite of his few direct pupils, Viotti was a very influential violinist. The teacher of both Pierre Rode and Pierre Baillot and an important influence on Rodolphe Kreutzer, all of whom became notable teachers themselves, he is considered the founding father of the 19th-century French violin school. He also taught August Duranowski, who was an influence on Niccolò Paganini

 

Viotti's most notable compositions are his twenty-nine violin concertos, which were an influence

on Ludwig van Beethoven. one in particular, No. 22 in A minor (1792),

 is still very frequently performed—especially by advanced student players. The other concertos

are of similar quality but almost never heard; however in 2005 violinist Franco Mezzena released

an integral set on the Dynamic (record label) label.=============================

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Viotti's music generally features the violin prominently: most of his string quartets largely ignore

the balanced texture pioneered by Haydn, giving a "solo" role to the first violin and as such may be considered Quatuors Brillants. However, his Tre Quartetti Concertanti, G.112, 113 and 114 (after Remo Giazotto who catalogued Viotti's works[3]), composed in 1815 and published in Paris in 1817, are true concertante works offering extensive solos for each instrument and not just the first violin. Viotti often wrote chamber music for more traditional combinations such as two violins and cello. The Op.18 and 19 are perhaps the best known of these and are still in print today. He also wrote sonatas, songs, and other works.

 

Viotti is commemorated annually in the Viotti International Music Competition near his birthplace in Vercelli, Italy. [1] In the same city takes place also the Viotti Festival - International Music Festival - an event that is part of the circuit "Piemonte dal Vivo" Italy.

 

 

부친에게서 음악의 기초를 배우고, 1775년 트리노에서 궁정 악단의 바이올린 주자를 스타트로 하여, 1780년부터는 독일, 폴란드, 러시아, 런던, 파리로 연주 여행을 하여, 성공을 거두었습니다.
한 때는 파리에서 마리 앙트와네트비 (妃)의 궁정 전속 음악가로 있었으나, 1792년부터는 다시 런던으로 건너가 잘르몬이 주제하는 연주에도 협력했으며, 파리와 런던을 왕복하다 런던에 정착, 이곳에서 생을 마쳤습니다.
비옷티의 주요 작품은 그의 명 바이올리니스트로서의 경험을 살려 20곡을 넘는 바이올린 협주곡, 그 밖에 10곡의 피아노 협주곡과 2곡의 교향곡, 그리고 많은 실내악곡을 남겼습니다.
악상이 청신하고 건강하다는 점이 높이 평가되고 있으나, 바이올린 협주곡 제22번 뒤에는 오늘날 거의 연주되지 않습니다.
그의 작곡 경향은 모짜르트와 베토벤의 중간에 속하는 작곡가입니다.

이탈리아의 바이올린 연주자·작곡가. 피에몬테 출생. G.푸냐니에게 사사한 뒤 1780년 스승과 함께 유럽 각지를 여행하고, 1784년에는 파리에서 마리앙투아네트의 장려금을 받아 궁정 연주자가 되었습니다.
1788년부터 이탈리아오페라운동을 일으켰으나 프랑스혁명으로 중단되고, 1795년 정치상의 혐의로 함부르크 교외로 추방되었습니다.
뒤에 풀려나 런던에서 잠시 술장사를 하다가 1813년 악단에 복귀하여 1818∼1822년에는 파리에서 지휘자로 활약하였습니다

고전파 시대의 바이올린의 발전사.............

이태리의 선율적 양식, 독일의 다성적 양식, 프랑스의 춤곡 양식은 18세기중반에 이르러 비오티의 바이올린 협주곡에 집대성됩니다.
비오티는 코렐리의 성악적인 바이올린 주법의 흐름을 이어받은 마지막 바이올리니스트로서 진정한 의미의 고전적 바이올린 협주곡들을 작곡했다고 평가되는 인물입니다.
그가 남긴 29곡의 바이올린 협주곡은 거의 교향곡이라고 느껴질 정도로 관현악 파트가 강하고, 네 개의 오케스트라 합주 섹션과 세 개의 독주 섹션으로 된 고전적 형식을 갖추고 있어서 바로크 협주곡과는 구별됩니다.
그의 바이올린 협주곡들 중에서 가장 유명한 제22번은 특히 많은 음악가들의 사랑을 받아왔으며, 브람스로부터 '찬란한 작품'이라는 칭송을 받기도 했습니다. (Once upon a time Paganini participated in a duel with a violinist named Lafont playing the music of Viotti. Years later, Brahms was highly influenced by Viotti's 22nd concerto when we went to write his own.:유튜브)


 

<<♣ 우리말 해설 출처: 이동활의 음악정원 ♣ 원문보기   글쓴이 : 김 용>