♣ 음악 감상실 ♣/- 4중주(QUARET)

Eugen d'Albert: String Quartet No 1, 2

Bawoo 2022. 3. 31. 13:59

Eugen (originally Eugène) Francis Charles d'Albert (10 April 1864 – 3 March 1932) was a Scottish-born pianist and composer.[1]

Educated in Britain, d'Albert showed early musical talent and, at the age of seventeen, he won a scholarship to study in Austria. Feeling a kinship with German culture and music, he soon emigrated to Germany, where he studied with Franz Liszt and began a career as a concert pianist. D'Albert repudiated his early training and upbringing in Scotland and considered himself German.

While pursuing his career as a pianist, d'Albert focused increasingly on composing, producing 21 operas and a considerable output of piano, vocal, chamber and orchestral works. His most successful opera was Tiefland, which premiered in Prague in 1903. His successful orchestral works included his cello concerto (1899), a symphony, two string quartets and two piano concertos. In 1907, d'Albert became the director of the Hochschule für Musik in Berlin, where he exerted a wide influence on musical education in Germany. He also held the post of Kapellmeister to the Court of Weimar.

D'Albert was married six times, including to the pianist-singer Teresa Carreño, and was successively a British, German and Swiss citizen.[외젠 달베르 또는 오이겐 달베르트(Eugen D'Albert, 1864년 4월 10일 – 1932년 3월 3일)는 영국 태생의 독일의 피아니스트이자 작곡가이다.

영국에서 교육을 받은 달베르트는 초기 음악적 재능을 보여 17세에 장학금을 받아 오스트리아에서 공부했다. 독일 문화와 음악에 대한 동질감을 느낀 그는 곧 독일로 건너가 프란츠 리스트를 사사했으며 콘서트 피아니스트로 경력을 시작했다.

피아니스트로 경력을 쌓는 동안 달베르트는 작곡에 점점 더 집중하여 오페라 와 피아노, 성악, 실내악 및 오케스트라 작품의 상당량을 작곡했다. 1907년 달베르는 베를린 예술대학교의 감독이 되어 독일의 음악 교육에 광범위한 영향을 미쳤다. 그는 또한 바이마르 궁정에서 카펠마이스터의 직위를 역임했다.[위키백과]

 

String Quartet No.1, in A minor

I. Leidenschaftlich bewegt [00:00] II. Langsam, mit Ausdruck [09:17] III. Mäßiger bewegt [19:23] IV. In mäßiger, ruhiger Bewegung (Thema mit Variationen) [26:21]

 

 String Quartet No 2 in E-flat Major, Op. 11

I. Andante con moto - Animato - Tramquillo - Tempo I 0:00 II. Allegro vivace 7:33

III. Adagio ma non troppo e con molto espressione 15:23 IV. Allegro 27:57