Tedesco
(1895~1968/이태리~미국)
Piano Concerto No. 1 in G Major (1927)
I. Allegro Giusto (0:00)
II. Andantino alla Romanza (12:06)
III. Vivo e festoso (20:49)
신낭만주의 작곡가.
일데브란도 피체티에게 배웠고 1920년대에 처음으로 명성을 날렸다. 1939년 무솔리니의 유대인 배척정책으로 인해 미국으로 이민해서 할리우드에 정착했다. 자신이 작곡한 피아노 협주곡 2번 연주 때 독주자로 나타났고, 바이올린 협주곡 3곡, 첼로 협주곡 1곡, 기타 협주곡 1곡 등을 작곡했으며, 관현악곡으로는 12개의 셰익스피어 희곡에 대한 서곡들이 있고, 역시 그의 희곡에 포함된 소네트 등 시에 음악을 붙이기도 했으며, 〈베니스의 상인 The Merchant of Venice〉(1961)·〈끝이 좋으면 다 좋다 All's Well That Ends Well〉(1957) 등 셰익스피어 극을 바탕으로 만든 오페라 2곡을 작곡했다.
다양한 구성으로 실내악곡들을 썼고 피아노곡들은 세밀화적인 교향시로 간주되며, 가곡은 이탈리아 악파의 선율적 유려함을 유지하고 있다. 그의 음악은 화성이 풍부하고 종종 복잡하기도 하다.
[Mario Castelnuovo-Tedesco was one of the most promising Italian composers of his generation. A talented musician, he befriended other large musical figures like Ildebrando Pizzetti and Alfredo Casella, who became one of his closest friends; at least until the enforcement of anti-Jewish laws in Fascist Italy, which forced Castelnuovo to flee to the USA, where he worked as a film composer and teacher, instructing no less than film music superstars Henry Mancini, Jerry Goldsmith and John Williams. Castelnuovo-Tedesco was quite an accomplished orchestrator, a well spotted element throughout his orchestral works and concertos. His first piano concerto is a very optimistic and flamboyant work of youth, composed with an everlasting sense of growth and development, culminating in a radiant dance for soloist and orchestra.]
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